Másfél év két hónap alatt
Nem az a kérdés, hogy megváltozik-e a világ körülöttünk, hanem az, hogy mekkorát változik. Hogy erre a kérdésre választ tudjunk adni, reprezentatív kutatás keretében felmérést végeztünk a magyar lakosság jövedelmi viszonyainak, vásárlási preferenciáinak, illetve csatornahasználati szokásainak elmúlt időszakbeli változásáról. A tranzakciók széles körét vizsgálva azt tapasztaltuk, hogy a digitális komfortérzet az ügyfelek 24 százalékánál nőtt, 26 százalékánál jelentősen nőtt az elmúlt két hónapban. Ez akkora ugrásnak számít a digitalizáció tekintetében, mint ami „békeidőkben” másfél év alatt megy végbe.
Ismerje meg a felmérés részleteit!

A kutatásról
2020 májusában Deloitte Digital szakértőink 1000 fős magyarországi reprezentatív mintán ügyfélkutatást végeztek a lakosság koronavírus utáni fogyasztási preferenciáinak felmérésére. Piackutató segítségével több, mint 2400 válaszadót sikerült elérni, ebből állt össze az 1000 fős tisztított, lakosságra reprezentatív minta. Az elemzés során a kérdéseinkkel 5 iparágat érintettünk, 25 témakört kutattunk, 129 változó elemzését eredményezve.
A felmérés főbb megállapításai
A járvány nyomán a megkérdezettek majdnem felének javult a digitális komfortérzete, az elmúlt két hónapban másfél évet ugrottunk előre a digitalizációs igények növekedésének skáláján.
A legnagyobb átrendeződés a közműveknél és a biztosításnál volt.
A válaszadók majdnem felének romlott a pénzügyi helyzete a válság hatására.
A lakosság 30%-ának csökkent a jövedelme a válság hatására, a megkérdezettek 11%-a veszítette el a munkahelyét.
Az online csatornák használata a közmű szektorban is előretör a járvány után, platformként a honlap preferált még mindig a mobilapp-pal szemben.
Kérjen részletes, adott közmű szereplőre szabott elemzést szakértőinktől!
Interaktív adatvizualizáció