FSI felmérés

Időugrás az ügyfelek online preferenciáiban

Az új normalitás a pénzügyi szektorban – “Az ügyfelek hangja” kutatás eredményeinek összefoglalója

Másfél év két hónap alatt

Nem az a kérdés, hogy megváltozik-e a világ körülöttünk, hanem az, hogy mekkorát változik. Hogy erre a kérdésre választ tudjunk adni, reprezentatív kutatás keretében felmérést végeztünk az ügyfelek jövedelmi és költési szokásairól, vásárlási és bankolási csatornáiról, preferált termékeiről. A banki tranzakciók széles körét vizsgálva azt tapasztaltuk, hogy a digitális komfortérzet az ügyfelek 24 százalékánál nőtt, 26 százalékánál jelentősen nőtt az elmúlt két hónapban. Ez akkora ugrásnak számít a digitalizáció tekintetében, mint ami „békeidőkben” másfél év alatt megy végbe.

Ismerje meg a felmérés részleteit!

tanulmány

A kutatásról

2020 májusában Deloitte Digital szakértőink 1000 fős magyarországi reprezentatív mintán ügyfélkutatást végeztek a lakosság koronavírus utáni fogyasztási preferenciáinak felmérésére. Piackutató segítségével több, mint 2400 válaszadót sikerült elérni, ebből állt össze az 1000 fős tisztított, lakosságra reprezentatív minta. Az elemzés során a kérdéseinkkel 5 iparágat érintettünk, 25 témakört kutattunk, 129 változó elemzését eredményezve.

A felmérés főbb megállapításai

  • A COVID-19 válság hatására jelentős preferenciaeltolódás figyelhető meg a digitális megoldások irányába
  • A lakosság 30%-ának csökkent a jövedelme a válság hatására, a megkérdezettek 11%-a veszítette el a munkahelyét.
  • Tízből három megkérdezett – különösen a közepes jövedelműek – csökkentette kiadásait, de ugyanilyen arányuknak növekedett is a költése.
  • A járvány nyomán a megkérdezettek majdnem felének javult a digitális komfortérzete, az elmúlt két hónapban másfél évet ugrottunk előre a digitalizációs igények növekedésének skáláján.
  • A digitális komfortérzet javulása a bankszektorban is éreztetheti a hatását.
  • Még mindig többségében a készpénzt szeretjük használni, de pár helyen már nyer a kártya.
  • 2018 óta nagyot változott a csatornapreferencia alakulása, a korábban csak fiókot használók 2/3-a már használ valamilyen digitális csatornát, nőtt a mobil szerepe is.

Kérjen részletes, adott banki szereplőre szabott elemzést szakértőinktől!

Interaktív adatvizualizáció

Tekintse meg interaktív adatvizualizációs felületünket, ahol a felmérés eredményeit személyre szabott tényezők alapján is szemügyre tudja venni!

Szakértőink

Schenk Tamás
Schenk Tamás
Partner
#digitalTransformation #agile #efficiencyImprovement #productDevelopment #digital #strategy #retailBanking
Drácz Dániel
Drácz Dániel
Manager
#omnichannel #PSD2 #openbanking #beyondbanking #ecosystems #smarthealth #insurtech
Szolnoki Zsófia
Szolnoki Zsófia
Senior Consultant
#designthinking #servicedesign #facilitator #productdevelopment #servicedevelopment #banking #energy

Értesüljön a legfrissebb újdonságokról!

Ne maradjon le a Deloitte Digital értékes elemzéseiről, cikkeiről, rendezvény-, és webinar meghívóiról! Feliratkozás után személyre szabhatja érdeklődési területeit, hogy folyamatosan naprakész lehessen a releváns témakörökben.

Daniel Dracz
Manager

#omnichannel #PSD2 #openbanking #beyondbanking #ecosystems #smarthealth #insurtech

What is a typical work day for you?

Sometimes I feel it is a constant race against time. As we work hand in hand with our clients, we spend at least half of the day doing workshops or one-on-ones with various stakeholders. It is a delicate balance: on the one hand you want to remain productive, on the other, though, you want to make sure that stakeholders are understood, aligned and the output is a joint product leveraging on the best of us and them.

Nevertheless, I try to make sure we always have time for some good dolce vita lunch, over which we can just release or minds and talk about how to make the world a better place. It gives a motivational boost for the rest of the day, too.

What makes Deloitte Digital so special?

I believe it is this super-versatile together of people with different backgrounds and expertise. We work together as a digital squad: we do digital customer strategy, some guys are expert in service design, others are data-freaks, UX/UI experts or Salesforce heavyweights. When all these people come together, it is a 360-degree-perspective that we look at the client’s issue and similarly, it is an end-to-end solution that they get.